Budowa „Puławskiej BIS” już na wiosnę…?!

11 stycznia 2019
Kabacka Przystań

Wpisując w wyszukiwarkę google słowo klucz „Puławska Bis” znajdziemy tytuły: „Puławska BIS opóźniona”, „Co dalej z Puławska BIS”, „Kiedy doczekamy się Puławskiej Bis?”. Na szczęście Nowy Rok niesie dobre wiadomości! Już za trzy lata mieszkańcy południowej granicy Warszawy będą mogli cieszy się nową trasą S7.
Mieszkańcy Piaseczna i Józefosławia w końcu doczekali się decyzji, która rozwiąże problem przejezdności na ul. Puławskiej. Budowa planowanej trasy S7 potocznie nazwaną „Puławską Bis” rozpocznie się wiosną 2019 roku, a planowany termin oddania do użytkowania kierowcom to wiosna 2021 roku.

Wojewoda Mazowiecki 21 grudnia wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na budowie ponad 2,7 km, a 27 grudnia na kolejne 2,3 km fragmentu południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec. Obu decyzjom nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad – poinformowała rzeczniczka prasowa Wojewody Mazowieckiego Ewa Filipowicz. Natomiast 28 grudnia podpisano umowę na unijne dofinansowanie inwestycji. Podpisana umowa dotyczy odcinka drogi ekspresowej S7 o długości 29,2 km. Wartość inwestycji to 1 455 712 872,58 zł, wydatki kwalifikowane to 638 174 402,85 zł, a dofinansowanie unijne 542 448 242,42 zł.

Przypomnijmy, budowa południowego odcinka trasy S7 Warszawa – Grójec o łącznej długości około 29 km, została podzielona na trzy części :

A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem), długości ok. 6,64 km.

B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem), długości ok. 14,8 km

C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca, długości ok. 7,9 km).

Projektowana trasa w przeważającej części prowadzona jest całkowicie nowym korytarzem. W ramach tej inwestycji przewiduje się budowę drogi ekspresowej o długości ok. 29 km, budowę równoległych dróg lokalnych i dojazdowych oraz przebudowę odcinków istniejących dróg publicznych. Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Najbliższe bezkolizyjne skrzyżowanie znajdzie się w miejscowości Zamienie. To nieopodal miejsca, gdzie biegnąca od Puławskiej ul. Karczunkowska łączy się z prowadzącą w kierunku Lesznowoli ul. Postępu. Dzisiaj to ulubiony skrót wielu kierowców, którzy chcą ominąć zakorkowaną Puławską. Ten wjazd będzie dogodnym skrótem dla mieszkańców Józefosławia, Piaseczna oraz zielonego Ursynowa, którzy szybko i bez stania w korkach dojadą na Mokotów.

źródło:GDDKiA oraz @TAK.DLA.S7

Udostepnij: